محمدرضا نوروزپور امروز در آیین پایانی جشنواره «ایران جوان» در تربتحیدریه اظهار کرد: تعامل گسترده با اهالی رسانه و استفاده از ظرفیتهای آنان برای فرهنگسازی، راهبردی آزموده شده در سطح جهان است.
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این تعامل فرصتی استثنایی نه تنها برای حل مسأله حیاتی جوانی جمعیت، بلکه برای پیشبرد اهداف مشترک در حوزه سلامت ملی است.
وی با اشاره به هماهنگی و تعامل گسترده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ۱۴ محور کلیدی برای تمرکز فعالیتهای فرهنگساز و مسئولیت اجتماعی رسانهها خبر داد.
نوروزپور افزود: این محورها شامل «کاهش تصادفات»، «پیشگیری از دیابت و فشار خون»، «مبارزه با آلودگی هوا»، «مدیریت پسماند»، «ارتقای سلامت روان»، «ترویج مصرف نان کامل»، «کاهش مصرف دخانیات و سوءمصرف مواد»، «توسعه پزشک خانواده»، «کاهش مصرف خودسرانه آنتیبیوتیک»، «گردشگری سلامت»، «خودمراقبتی» و «آموزش فوریتهای سلامت» است.
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مشارکت رسانهها در این عرصهها، از یکسو کمکی بزرگ به ارتقای سلامت جامعه و ایفای مسئولیت اجتماعی اصحاب رسانه است و از سوی دیگر با طراحی کمپینها و پروژههای مشترک، میتواند فرصتهای اقتصادی نوین و گردش مالی پایداری را برای رسانهها به ارمغان آورد.
وی با تجلیل از ابتکار برگزاری جشنواره «ایران جوان» خاطرنشان کرد: هدف نهایی این حرکت فرهنگسازی برای افزایش جمعیت و جوانسازی کشور است؛ رسالتی سنگین که تحقق آن تنها با عزم ملی و همکاری تنگاتنگ نهادهای حکومتی با رسانههای اثرگذار و دغدغهمند میسر خواهد شد.
جشنواره «ایران جوان» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با هدف نمایش توانمندیها و خلاقیتهای جوانان در زندگی خانوادگی و اجتماعی، و با نگاهی ویژه به وضعیت جمعیتی امروز ایران و جهان طراحی شده است.




نظر شما